Yükleniyor...
Kapat
  • Adres
  • Balat Mah. Baki Dede Sok. No:19 Fatih/İstanbul

6 Adımda Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir? Ne Değildir?

  • Sosyal Medya
"İnsanlara; onların bakmaya değer gördüğü, bakakaldığı, kulak kesildiği ya da dinlediği akışlar sunan irade."

Bu COZA’daki bizim medya tanımımız. Sosyal medya ise insanların baktığı ya da dinlediği şeye tepkisini anında iletebildiği, yani iletişimin çift yönlü olduğu mecra. Daha doğrusu çift yönlü iletişimin maliyetinin düşük olduğu mecra. Belki bundan 500 sene önce de kitlesinin tepkilerini merak eden markalar (padişah, kral vs.) vardı. Fakat bu markalar için tekliflerini (otoritesi altındaki güven) kitlelere ulaştırmanın da sonrasında kitlesinin tepkileri hakkındaki bilgiye (isyan, kabullenme vs.) ulaşmak da fevkalade maliyetliydi. Bugün ise ucuz. Çünkü bilgileri artık atlı ulaklar değil elektrik parçacıkları taşıyor. Bu da dünyayı şu ana dek hiçbir neslin deneyimlemediği kadar hızlı bir şekilde dönüştürüyor.


1. Her Şeyden Önce Sosyal Medya İnsanların Çokça Baktığı Bir Yerdir

500 sene önceki o markalar insanların baktığı yerleri (dağ, taş, koyun vs.) kontrol eden bir iradeyle anlaşma yapamıyordu. 30 sene önce de böyle bir iradeyle anlaşma yapmak çok maliyetliydi. Şimdi ise “sosyal medya” çokça insanın çok zamanlar baktığı ve kendisini kontrol eden iradeyle anlaşma yapmanın kolay olduğu bir mecra.


2. Sosyal Medya Kitlenin Markaya Tepkisini Anında İletebildiği Bir Yerdir

500 sene önceki markaya bir tepkinin ulaşması konusuna girmiyoruz bile (herhalde sonuçlarını bir sonraki nesil görüyordur). Fakat 30 sene önce bu mümkün olmakla beraber yine çok pahalıydı. Bugün ise çok ucuz ve ucuz olduğu için çok. Çok olan şey de sistematik bir şekilde sınıflandırılmamışsa dağınık ve işe yaramaz olabilir. Bu sebeple işin uzmanlarından danışmanlık ya da hizmet almakta fayda var. Mesela COZA’dan. 😉


3. Sosyal Medya Bir Mucize Değildir

Her şeyin çok hızlı olması tek başına başarıya çok hızlı ulaşacağınız anlamına gelmiyor. Hatta çoğunlukla hızlıca başarısızlığa ulaşacağınız anlamına geliyor. Çünkü doğası gereği başarısızlık olasılıkları başarı olasılıklarından daha fazla. (Üzgünüz yine yırtmadınız. 😔) Aslında bu da gerçek bir başarı formülü. Olabildiğince çok başarısızlık tanımla, başarının silüeti ortaya çıksın. İşte sosyal medya reklamcılığı size bu fırsatı verirken COZA da başarı olasılığını arttırır.


4. Sosyal Medya Sizin Yakın Arkadaşınız Değildir

Sosyal medyadan kendi kendine yakın arkadaşınız kadar sizi iyi anlatmasını bekleyemezsiniz. O yüzden kendinizi (ürününüzü, hizmetinizi vs.) iyi ifade etmelisiniz. Bu da genellikle iyi bir tasarım ve yaratıcı bir fikirle olur. Zannediyoruz ki insanlar COZA’nın kapısını en çok bu sebeple çalarlar.


5. Sosyal Medya Reklamcılığı Yatırım Getirisi Yüksek Olan Bir Araçtır

Adı üstünde getirmesi için yatırım yapılması gereken bir araç. Fakat diğer araçlara göre doğru yönetilirse daha az yatırarak daha çok kazanma olasılığı olan bir araç. Bu sebeple teklifinize (ürününüze, hizmetinize vs.) önce sizin inanmanız, yatırım yapmaya değer görmeniz sonra da bu reklam yatırımını en iyi kiminle yöneteceğinize karar vermeniz gerekiyor.


6. Sosyal Medya Uzmanı Düzenli Story Paylaşan Kişi Değildir

Düzenli post ve story çıkmak gerekli görüldüğünde bir iletişim veya reklam stratejisinin bir parçası olabilir. Fakat bir “sosyal medya uzmanı”ndan “düzenli post çıkma” hizmeti almak demek; “Ben bir gazlı içecek markasıyım ama aynı zamanda kendi TV kanalımı kurmaya çalışıyorum” demektir. (Zannediyoruz ki bugüne dek Coca Cola’nın kendi TV kanalını kurmayıp TV kanallarına reklam veriyor olması parasının olmamasıyla ilgili değildir. 🤔) Sosyal medya uzmanı medya satın alma algoritmasını belirlenen iletişim veya reklam stratejisine uygun şekilde optimize eden, trendleri takip edip reklam içeriklerini oluşturanları yönlendiren kişidir. Yani en azından COZA’nın sosyal medya uzmanları böyle. 😊