Scroll to top
COZA AJANS

Krizi Atlatmakta Bir Trambolin Olarak Ajanslar


Okuma Süresi: 3 dk 43 sn

Ekonomik Kriz ve Ajanslar

Ekonomik krizler gerek üretici ve satıcıların gerekse tüketicilerin zor durumlarda kalmasına, çıkmazlara girmesine sebep olabilir. Ülkemizde son günlerde, özellikle döviz kaynaklı, ekonomik bunalımlar yaşanıyor. Doların hızlı artışı, birçok şirketi de hem ham madde temininde hem ödemeler noktasında zor duruma soktu.

Kriz dönemleri birçok firma için tasarrufların hızla arttırıldığı bir dönem şeklini alır. Birçok noktada harcanan paralar azaltılarak tasarruf etmek ve krizi atlatmak amaçlanır. Ancak tasarruf yöntemlerinde yapılan en temel hata, reklam ve pazarlama faaliyetlerinin neredeyse tamamen durdurulmasıdır. Birçok firma reklam faaliyetlerinin ilk olarak tasarruf edilmesi gereken alan olduğunu düşünerek harcamalarını büyük oranda azaltır. Ancak bu krizi avantaja çevirme fırsatını da tepmek demektir.

Tüketiciyi Tanımak

Kriz dönemlerinde tüketiciler, normal dönemlere göre farklı yönelimlere sahiptir. Genel manada tüketim eğilimi oldukça düşük seviyededir. Bu sebeple, yapacakları ödeme sonrası elde edecekleri değer noktasında beklenti normal zamanlara göre çok daha yüksektir. Ayrıca güven konusunda da önemli sorunlar yaşar. Ancak krizin toplumun tüm kesimlerini olumsuz etkilemeyeceğini de bilerek hareket etmek gerekir. Kriz dönemlerinde toplumun bazı kesimleri zenginliğini arttırır. Daha önce satın alamayacakları ürünleri bu zamanlarda satın almaya yönelimleri çok daha yüksektir. Bu sebeple tüketicilerin zenginleşen bölümü ile krizde zorluk yaşayan bölümünü iyi ayırt ederek onlara ulaşılabilirse, kriz bir firma için avantaja dönüşebilir ve satışları arttırmak için önemli fırsatları doğurabilir.

Ajanslar, Tüketiciye Ulaşma Konusunda Yol Gösterici Olabilir Mi?

Kriz dönemlerinde yapılan temel hatalardan birinin reklamları ve pazarlama faaliyetlerini kesmek olduğunu söylemiştik. Reklamlar tüketiciye ulaşmada en temel araçlardandır ve süreklilik arz etmesi gerekir. Kriz dönemlerinde rakipler reklamlarını keserken, reklam yapmaya devam etmek rakiplerin önüne geçmeye, tüketicinin aklındaki yeri daha kalıcı bir hale getirmeye olanak sağlar. Bu sebeple reklam faaliyetleri mevcut durumlara göre şekillendirilip optimize edilerek devam ettirilmelidir.

Satın alma eğiliminin oldukça düşük olduğu kriz anlarında tüketicilere güven vermek için öncelikle doğal yollar iyi kullanılmalıdır. Firmanın sosyal medya hesapları aktif tutulmalı, krize karşı dirençli olunduğu tüketicilere gösterilmelidir. Bu firmaya olan güven duygusunu arttıracaktır.

Kriz dönemlerinde reklam yatırımı yaparken tüketiciye en hızlı şekilde ulaşacak yöntemler tercih edilmelidir. Dijital reklamlar hem tüketiciye doğrudan ulaşabilmesi hem düşük ücretlerle gerçekleştirilebilmesi hem de sonuçlarının ve verimliliğinin analiz edilebilmesi açısından en doğru tercih olacaktır denebilir. TV reklamları, billboardlar vb. reklam mecralarına yapılan yatırımları ise bir süre beklemeye almak faydalı olacaktır.

Dijital reklamların en etkili şekilde kullanılması ve harcamaların doğru kullanılabilmesi açısından bir reklam ajansı ile çalışmak sürecin daha profesyonel ilerlemesini sağlayacaktır. Dijital reklamlarda doğru hedef kitleye, doğru mecraları kullanarak, doğru mesajı iletmek başarılı bir kampanya hayata geçirmeyi sağlayacak, reklam getirisini arttıracaktır.

Pazardaki firmaların tasarruf yapmak için kendini geri çektiği bir dönemde, doğru ve kararlı adımlarla tüketiciye ulaşmak için etkili bir dijital kampanya hazırlamak; krizi fırsata çevirmek için önemli bir yöntem olacaktır. Dijital reklam ajansları ise bu noktada önemli bir sacayağı olarak krizi fırsata çevirmenizi sağlayabilir.